از آنجاییکه قرآن نور آشکاراز طرف خداوند متعال و پیام روشن و جاودانه و نسخه هدایت و راهنمایی می باشد ادبستان کریمه اهل بیت (س) با رویکرد قرآنی تربیتی و الگو قرار دادن حضرت معصومه(س) از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرده است.با توجه به اینکه کنترل و مدیریت تمایلات ، اصلی ترین حقیقتی است که در هفت سال دبستان باید به بچه ها یاد بدهید.فلذا مهم این است که شخصیت دانش آموز درست بار بیاید،یعنی «تربیت شخصیت دانش آموز» باید برای ما محور قرار گیرد.اگر شخصیت دانش آموز درست تربیت شود ، او خودش دنبال تحصیل علم خواهد رفت،حتی خودش علم تولید می کند به جای اینکه تحصیل کند.امید است در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ باهمدلی، هم فکری و مشارکت همه جانبه در ایجاد یک محیط امن، دوستانه و پویا، مبتنی بر کاربست «تدبیر» در پناه خداوند متعال موفق باشیم. سپاس و ستایش مخصوص پروردگار یکتاست که اسباب تعالی انسانها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد. بار دیگر با فرارسیدن ماه مهر، ماه علم و مهرورزی، سرزندگی و شادابی، تلاش و فعالیت در کالبد شهرجان گرفته است و میتوانیم شکوفههای گلهای زندگی را در تار و پود کوچهها و خیابانها به نظاره بنشینیم. مدرسه در دنیای امروز از حالت یک جزیره درآمده و خود دریایی شده است. امروز دانش آموزان ما، نوگرا، تنوع طلب و علاقمند به روشهای نوین هستند و دوست دارند مطالب و محتوای درسی را در قالبی نو، جذاب و فعال بیاموزند. از این رو ارتقاع کیفیت عملکرد مدارس به دغدغه ای اساسی تبدیل شده است، زیرا کارکردهای مورد انتظار از مدارس دچار تغییر و دگرگونی شده است. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدرسه صرفا کارکرد آموزشی نداشته بلکه رسالت اصلی آن بسترسازی برای دستیابی دانشآموزان به توانمندیهایی در ساحتهای ششگانهٔ (اعتقادی-عبادی، زیستی-بدنی، اجتماعی-سیاسی، اقتصادی-حرفه ای، علمی-فنآوری، زیبا شناختی-هنری) است که آنان را برای زندگی فردا آماده مینماییم. در عصر کنونی که سواد به معنای بهره جستن فرد از خواندهها و دانستههای خود برای ایجاد تغییر بهینه در زندگی میباشد. ادبستان قرآنی کریمه اهل بیت(س) توانسته است با توکل بر خداوند و در ظل توجهات ولی عصر (عج) و با بهره گیری از تعهد و تخصص همکاران گرانمایه و تلاش و کوشش علمی و فکری مستمر، محیط پویا و با نشاطی را ایجاد نماید که مهربانی، همدلی و همکاری بر فضای آن حاکم باشد و بتواند با به کارگیری از فن آوریهای روز و اجرای روشهای نوین یادگیری، فرصتهای مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای بالقوه و متفاوت فرزندانمان فراهم نماید. آموزش چندبعدی با توجه به تفاوتهای فردی و منحصر به فرد دانش آموز، برگزاری کلاسهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و مهارت آموزی، همراه با پذیرش تکریم شخصیت و کمک به آرامش در دانش آموزان و ارتباط موثر با اولیای گرامی رویکرد حاکم بر نظام آموزشی و تربیتی میباشد. در این راستا، جهت هماهنگی بیشتر در اجرای مطلوب برنامههای خانه و مدرسه، برخی از اهم فعالیتهای جاری را در قالب تقویم اجرایی به حضورتان تقدیم مینماییم.شمار عمده ای از این فعالیتها مستقیما با حضور و مشارکت دانش آموزان انجام میپذیرد که شامل برنامههای درسی، فوق برنامه ها، ارزشیابی ها، مناسبتهای ملی-مذهبی، برنامههای اردویی، ورزشی، بهداشتی و ... میباشد. برخی دیگرازفعالیتها به منظور ارتقای علمی و مهارتی همکاران در نظر گرفته شده است تا در تعادل با دانش آموزان و انجام فعالیتهای خود تاثیر گذارتر و تواناتر باشند. دانشافزایی همکاران، شورای مدرسه، شورای آموزگاران، جلسات هم اندیشی آموزگاران هم پایه با معاون آموزشی و... از این جمله میباشد. برای تعامل موثر با شما اولیای محترم نیز زمانهای ملاقات با آموزگاران، جلسات انجمن اولیا و مربیان و جلسات دانشافزایی اولیا در نظر گرفته شده است تا اوقات خود رابه گونه ای تنظیم نمایید که بتوانیم در ارتباط مستمر با شما از نظرات و پیشنهادات ارزشمندتان بهره مند گردیم. انتظار میرود شما اولیای گرامی به همراه فرزند عزیزمان مطالب تقویم اجرایی اعم از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و ... ر ا به دقت مطالعه نموده و ضمن حمایت از برنامههای مدرسه، پذیرش و انجام موارد را برای دانشآموزان تسهیل نمایید و ارتباط صمیمی و موثر را در مدرسه رقم بزنید. لازم به ذکر است که بنا به ضرورتهای غیرقابل پیش بینی ممکن است تغییراتی در برنامههای تقویم ایجاد شود. امید است در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ باهمدلی، هم فکری و مشارکت همه جانبه در ایجاد یک محیط امن، دوستانه و پویا، مبتنی بر کاربست «تدبیر» در پناه خداوند متعال موفق باشیم. با سپاس فاطمه صفری مدیر پیش دبستانی و دبستان کریمه اهل بیت(س)
جستجویتان را محدود کنید و تعیین کنید که میخواهید در کجا و چه چیزهایی بگردید؟
در کجا جستجو شود؟