رویدادهای داخلی
پژوهش
خلاصه :
آموزش و پژوهشدر دنيايي كه اطلاعــــات به سرعت در حال تغيير است و واقعيتهای پيچيـــده اقتصادی – اجتماعی، محيطی و اخلاقی به سرعت راه خودشان را به زندگی فردی و اجتماعی افراد باز كردهاند، ضروری است بچههايی متفكر، منتقــــــد، پژوهشگر و محقق تربيت كنيم زيرا اين كودكان، هر روز در زندگی با واقعيتها و مشكلات روبرو شده و مسايل را، خود حل كنند.
در چنيـــن فضای آموزشیای، كودك، پژوهـــش را از ابتدا با كنش و واكنشهای منــاسب میآموزد و در آغاز ورود به فضای مدرسه نيز بيش از آنكه به حفظ مطالبـی غــــير قـابل لمس، درك و فـــهم دست بزند، به عادت گذشته جست و جـــــو می كند و همــه چيــــــز را بی واسطه ياد میگيرد.
اهداف پژوهش
۱.تشویق دانش آموزان به مطالعه و تحقیق
۲.مشاركت در مجامع علمی و پژوهشی
۳.انتشار یك نشریه بصورت سالنامه یا فصلنامه یا ماهنامه با توجه به توانایی وامكانات مدرسه
۴.ارائه تحقیق های فردی وگروهی در بین دانش آموزان
۵.تشویق وترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های عملی وكاربردی
۶.هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعدادهایشان
۷.تقویت روحیه همكاری و مشاركت دانش آموزان درانجام فعالیتهای علمی وپژوهشی
۸.شرکت در كنفرانس ها و همایش های علمی و پژوهشی
۹.مشاركت در انجام پژوهش
